Кафедра бізнес-лінгвістикиКафедра бізнес-лінгвістики є структурним підрозділом факультету міжнародної економіки і менеджменту. Сучасним пріоритетом роботи колективу кафедри є формування високої мовної компетенції майбутніх економістів та фахівців інших галузей, конкурентоспроможних на вітчизняному та міжнародному ринках праці. У наукових дослідженнях викладачів представлено оригінальні авторські концепції українського художнього і професійного економічного дискурсів, що враховують національний і кроскультурний компоненти. Постійне співробітництво кафедри з інститутами Національної академії наук та провідними навчальними закладами України сприяє розвитку теоретичної та прикладної лінгвістики, зокрема стилістики та термінознавства, бізнес-лінгвістики, удосконаленню методик викладання української мови як іноземної, польської мови, налагодженню сучасного педагогічного діалогу між студентом та викладачем.
Положення про кафедру бізнес-лінгвістики
У 1961 році як підрозділ Київського інституту народного господарства було створено кафедру російської мови, першим завідувачем якої став кандидат філологічних наук І.І. Ярмак. У зв’язку з процесами національної відбудови в українському суспільстві, з розширенням функційного статусу української мови як державної в університеті введено нову дисципліну “Українська мова”. Кафедру перейменовано, і з 1989 року кафедру української та російської мов очолила доктор філологічних наук, професор Ядвіга Вацлавівна Януш. Із впровадженням дисципліни гуманітарного циклу “Українська література” з 2000 року в КНЕУ функціонує кафедра української мови та літератури. З 2003 року кафедру очолює кандидат філологічних наук, доцент Лариса Степанівна Козловська. З 2018 року підрозділ функціонує як кафедра бізнес-лінгвістики. Специфіка функціонування мовної кафедри в економічному університеті найтісніше пов’язана з гуманізацією вищої освіти. Удосконалюючи знання студентів рідної мови, уміння раціонально використовувати мовний ресурс у різних комунікативних ситуаціях, навчаючи їх польської мови або навчаючи української мови іноземних студентів, викладачі вважають пріоритетом сформувати мовну та культурну компетенції як частини освітньої компетентності, сприяти особистісному і професійному зростанню студентів, виховати національно свідомого патріота, забезпечити статус української мови як культурно-корпоративного коду КНЕУ.
Інноваційність навчального процесу полягає не лише в удосконаленні формальному, але й у вдосконаленні змісту навчального матеріалу, який повинен бути проблемним, висвітлювати найбільш сучасні й актуальні аспекти прикладної лінгвістики, базуватися на глибокій науковій основі з урахуванням останніх теоретичних досліджень та практичних розробок галузі. Саме такий підхід дає змогу навчити студента творчо сприймати інформацію, критично аналізувати, дискутувати та обстоювати власну думку, грамотно оформлювати результати своїх досліджень. На кафедрі розроблені програми нових курсів та вдосконалено уже наявні, підготовлені комплекси мультимедійних лекцій з різних дисциплін, створені дистанційні курси з усіх дисциплін у середовищі MOODLE. Викладачі кафедри на традиційних лекційних і практичних заняттях та в умовах дситанційного навчання намагаються раціонально активізувати сучасні тренінгові технології з тим, щоб сформувати у студентів відповідні мовно-професійні компетенції, активно послуговуються сучасними технологіми дистанційного навчання. Одним із завдань вищої школи є підготовка майбутніх фахівців певної галузі суспільного виробництва, орієнтованих на наукову діяльність, які повинні поглиблено засвоїти теоретичні знання й отримати практичні компетенції. Тому й освітні технології навчання повинні бути відкритими до інноваційних пошуків, науково ємними. Педагогічний діалог є двостороннім, і викладач повинен бути не лише професіоналом, а й науковцем, дослідником.
Завдання вищої школи полягає не лише в наданні студентові системи знань. Його потрібно навчити самостійно набувати знання, уміти аналізувати й робити висновки, на практиці застосовувати набуте. Відповідно до вимог європейської освіти кафедра бачить своє завдання насамперед у вдосконаленні саме цього складника, у вдосконаленні методів і засобів навчання, підготовці навчально-методичних матеріалів для допомоги студентам у навчальному процесі, використанні інноваційних методик для якісного покращення мовно-педагогічного дискурсу. Отже, підтримка на належному рівні, який відповідає статусу університету як провідного осередку економічної науки в Україні, якісних показників усебічної діяльності професорсько-викладацького колективу кафедри є одним з найбільш вагомих складників іміджу КНЕУ.
Дисципліни
|