Навчально-методична роботаГоловним завданням навчально-методичної діяльності кафедри є підвищення якості викладання та навчання іноземних мов за рахунок використання інноваційних методів і технологій впровадження наукових досліджень у сфері філології методики і педагогіки та формування ефективної системи контролю та оцінювання знань студентів. Навчальний процес з іноземних мов відрізняється комунікативно-діяльнісною та професійно-фаховою спрямованістю, що реалізується шляхом досягнення таких цілей:
Велика увага на кафедрі приділяється питанню інтенсифікації навчального процесу за рахунок застосування інноваційних підходів і технологій. Викладачами кафедри були розроблені дистанційні курси з дисциплін бакалаврського і магістерського освітньо-кваліфікаційних рівнів «Іноземна мова (англійська)» (для 1‒2 курсів) та «Ділова мова (англійська)» (для 3‒4 курсів). У 2019 р. відбувся перший випуск бакалаврів-дистанційної форми навчання. У цьому ж році дистанційне іншомовне портфоліо Кафедри поширилося на магістерський рівень через курс з міжкультурної комунікації. Серед наших співвітчизників, хто здобув або здобуває освіту як за кордоном так і в КНЕУ, студенти зі США, Канади, Великобританії, Австрії, Нідерландів, Чехії, Китаю тощо. Викладачі кафедри забезпечують викладання низки дисциплін студентам денної і заочної форм навчання першого, другого і третього освітньо-кваліфікаційних рівнів, а саме: «Іноземної мов (англійської, французької)», «Ділової іноземної мови (англійської, французької)», «Другої іноземної мови (англійської, французької, іспанської)», «Міжкультурна комунікація». У процесі викладання дисципліни «Іноземна мова для академічних цілей» вони готують аспірантів для проведення наукових досліджень та складання кандидатських іспитів з іноземної мови, сприяють академічній мобільності студентів та аспірантів. Розмаїття напрямків діяльності надає більше можливостей для конвергенції технологій навчання та форм організації навчальної діяльності студентів. Зокрема, Програмою інноваційного розвитку кафедри у 2018-2020 рр. передбачається розробка навчально-методичного супроводу для впровадження концепції навчання іноземним мовам через зміст фахових дисциплін (Content and Language Integrated Learning) та компетенції змішаного навчання (Blended Learning). У такому контексті важливого значення набуває використання сучасних навчальних технологій під час проведення аудиторних занять − ділових та рольових ігор, дискусій, «кейсів», роботи в малих групах, проектної роботи. Такі активні методи забезпечують емоційну атмосферу для відтворення знань, полегшують засвоєння навчального матеріалу, створюють сприятливий для засвоєння знань настрій, заохочують до навчальної роботи. Велика увага на кафедрі приділяється питанню індивідуалізації навчання та вдосконалення системи контролю та оцінювання знань студентів. З метою підвищення якості знань викладацький склад Кафедри постійно оновлює навчальні програми і засоби діагностики, готує методичні матеріали і рекомендації щодо організації практичних занять, практик і самостійної роботи студентів. Викладачами кафедри ведеться робота з розробки та впровадження мовного портфеля як інструмента, що стимулює розвиток умінь та навичок студентів навчатися впродовж життя, адекватно оцінювати свої навчальні здібності, встановлювати короткострокові та довгострокові цілі та відстежувати їх виконання. Одним із головних принципів програм навчальних дисциплін, що викладаються фахівцями кафедри, є особистісно-орієнтований підхід, що передбачає врахування індивідуальних особливостей та інтересів студентів, поглиблення партнерської співпраці між тими хто навчає і тими, хто навчається; залучення студентів до управління процесом власної освіти через інформування студентів та обговорення з ними навчальної програми дисципліни та її завдань, активізацію системи зворотнього зв’язку за допомогою анкетування; пропагування найкращих студентських досягнень тощо. На основі зазначених підходів до навчання, активних методик і технологій викладачами кафедри створено низку навчальних посібників.
Остання редакція: 22.01.20 |