| - Головна»
- Інститути та факультети»
- Факультет мiжнародної економiки i менеджменту»
- Кафедри»
- Кафедра міжнародної економіки»
- Новини»
- Результати трирічного дослідження "Бенчмаркінг готовності бізнес-стратегій до «зелених змін»: українські реалії"
Результати трирічного дослідження "Бенчмаркінг готовності бізнес-стратегій до «зелених змін»: українські реалії"09 Вересня 2025р.Команда проєкту "Молодіжне лідерство для консолідації ініціатив ЄС у контексті транскордонної нестабільності в Україні" підготувала та опублікувала 14 статей, присвячених різним цілям сталого розвитку, зеленому та безпечному ЄС, детінізації через «озеленення» економіки, гендерній рівності, екологічному сліду, інструментам ESG, перспективам зеленої трансформації енергетичного, харчового та фінансового секторів, сталому сільському господарству. Опитування, проведене в рамках проєкту у 2023 - 2025 роках, містить багато висновків щодо процесів озеленення вітчизняних підприємств. Його тема була визначена як «Бенчмаркінг готовності бізнес-стратегій до «зелених змін»: українські реалії». Ключовими з них можна назвати такі:
- Опитування показує, що багато українських компаній вже певною мірою враховують принципи сталого розвитку у своїх стратегіях, хоча глибина інтеграції варіюється. Однак значна частина компаній недооцінює кліматичні ризики для бізнесу.
- Заходи компаній щодо ресурсоефективності різняться за своєю зрілістю та інноваційністю.
- Аналіз показав досить обережний підхід бізнесу до фінансування сталого розвитку та ресурсоефективності.
- Опитані підприємства загалом демонструють високий рівень уваги до безпеки праці, здоров'я персоналу та розвитку персоналу, хоча є й «відстаючі».
- Виявлено значне зростання прогресу українськими компаніями у формуванні культури комплаєнсу.
- Рівень впровадження принципів циркулярної економіки в корпоративне управління наразі є недостатнім і здебільшого декларативним.
- Опитування також показало позитивну динаміку в постачанні «зелених» продуктів та послуг, хоча цей процес ще не став універсальним.
- Було виявлено, що підходи компаній до вибору постачальників здебільшого зосереджені на ефективності та якості, а не на географічному принципі, що обмежує пряму підтримку місцевого бізнесу.
- Дотримання стандартів безпеки та якості продукції є неоднорідним: деякі українські компанії впровадили високі стандарти оцінки впливу своїх продуктів/послуг на споживачів, тоді як інші досі ігнорують це питання.
Вважаємо, що ці результати та процеси справді заохочують розвиток подальшого діалогу між науковцями, викладачами, студентами, бізнесменами, громадянським суспільством та урядом. Запрошуємо ознайомитись з повним звітом. Фінансується Європейським Союзом. Висловлені погляди та думки належать виключно автору(ам) і не обов’язково відображають позицію Європейського Союзу чи Європейської Комісії. Європейський Союз та Європейська Комісія не несуть відповідальності за будь-яке використання цієї інформації. Проєкт "YouthLeadtoEUinUA" отримав фінансування в межах конкурсу ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH за грантовою угодою №101099170. |