Факультет мiжнародної економiки i менеджменту

Методологічний семінар03 Грудня 2018р.

На кафедрі міжнародної економіки 3 грудня 2018 року проведено методологічний семінар на тему "Інтелектуальне лідерство в парадигмі глобального економічного розвитку". 

Трансформація загальних умов господарювання під впливом глобалізації та становлення економіки знань супроводжується загостренням конкурентної боротьби на всіх рівнях, швидкою зміною конкурентних позицій, значним розшаруванням конкурентного середовища, зміною правил і методів ведення конкуренції. В умовах посилення взаємозалежності та взаємопроникнення національних економік. Ці нові тенденції вимагають від різнорівневих суб’єктів глобальної економіки особливої уваги до нових явищ, перегляду місця й ролі багатьох економічних та управлінських процесів.
   У сучасних висококонкурентних умовах важливим завданням для країн світу стає досягнення не просто економічного розвитку, а лідерських позицій, які самі по собі вже виступають інструментом конкурентної боротьби. Прояв лідерства стає важливим як серед окремих особистостей (у політиці, у ділових та інших колах), так і на рівні компаній та національних економік. У сучасному контексті істотно змінюється розуміння лідерства – тепер воно сприймається значно ширше, ніж психологічний феномен, стає елементом процесу управління колективом і, як засвідчує практика, дедалі більше переходить у площину економічного аналізу на різних рівнях суспільного устрою. Лідерство стає конкурентною перевагою і не тільки метою конкуренції, але й її інструментом, здатним приносити ще більші здобутки.
Серед ключових проблем, що обговорювалися на семінарі: 
  • формування категоріального апарату у сфері інтлектуального лідерства;
  • визначення та вдосконалення основних показників, за якими оцінюють ефективність реалізації інтелектуального лідерства та форми його прояву;
  • фактори досягнення інтелектуального лідерства та форми його прояву;
  • вплив інтелектуального лідерства на систему господарювання.
Учасники методологічного семінару, вказали на існування проблеми прояву інтелектуального лідерства, що залишає великий простір для подальшого аналізу як з точки зору виявлення кількісних залежностей та ролі інтелектуальних факторів, так і в контексті поглибленого дослідження факторів і механізмів досягнення лідерства за допомогою накопичення та реалізації інтелектуальних ресурсів.